Voedzame broodbeleg combinaties

Gezond broodbeleg zal bijdragen aan een evenwichtige voeding door essentiële voedingsstoffen te leveren.

Deze combinaties bieden een brede variëteit aan smaken, perfect voor iedereen die z’n lunch of ontbijt wil verrijken met gezonde opties:

  • Avocado en kip(of kalkoen)filet: Een laagje geprakte avocado met plakjes gegrilde kip(of kalkoen)filet. Rijk aan gezonde vetten en eiwitten.
  • Hummus en gegrilde groenten: Smeer een laagje hummus op je brood en beleg met gegrilde groenten zoals courgette, paprika, en aubergine. Een bron van vezels en plantaardige eiwitten.
  • Pindakaas en banaan: Een laag natuurlijke 100 % pindakaas met plakjes banaan. Levert gezonde vetten, eiwitten, en een zoete smaak zonder toegevoegde suikers.
  • Ricotta en verse vijgen: Smeer een laagje ricotta op je brood en beleg met plakjes verse vijgen. Rijk aan calcium en natuurlijke suikers.
  • Cottage Cheese en tomaten: Een laagje cottage cheese met plakjes tomaat en een snufje peper. Een lichte en eiwitrijke optie.
  • Makreel en avocado: Stukjes makreel met een laagje geprakte avocado en een beetje citroensap. Een goede bron van omega-3 vetzuren.
  • Gekookt ei en spinazie: Plakjes gekookt ei met verse spinazieblaadjes. Een combinatie van eiwitten en ijzer.
  • Zalm en komkommer: Plakjes gerookte zalm met dunne schijfjes komkommer en een beetje dille. Een bron van eiwitten en omega-3 vetzuren.
  • Pesto en geroosterde kikkererwten: Een laagje groene pesto met daarop geroosterde kikkererwten voor extra crunch en eiwit.
  • Geitenkaas en walnoten: Zachte geitenkaas met een handjevol walnoten en een drizzle honing voor een zoet-hartige combinatie.
  • Bietenhumus en geroosterde pompoenpitten: Een laagje bietenhumus voor een aardse smaak, getopt met geroosterde pompoenpitten voor een knapperige textuur.
  • Tonijnsalade en sla: Huisgemaakte tonijnsalade (met yoghurt of light mayonaise) en een blad sla voor een frisse en eiwitrijke optie.
  • Appelschijfjes en cheddar: Dun gesneden appels met plakjes scherpe cheddar, een perfecte combinatie van zoet en hartig.
  • Zoete aardappelspread en zwarte bonen: Puree van geroosterde zoete aardappel met daarop zwarte bonen, gekruid met komijn en chili voor een beetje pit.
  • Kikkererwtenspread en gegrilde paprika: Een laagje zelfgemaakte kikkererwtenspread met stukjes gegrilde paprika voor een Mediterraanse twist.
  • Peer, gorgonzola en walnoten: Dun gesneden peer met enkele kruimels Gorgonzola en een handjevol walnoten voor een luxe beleg.
  • Rode bieten en geitenkaas: Dun gesneden gekookte rode bieten met zachte geitenkaas en een snufje dille voor een aards en romig beleg.
  • Kip, avocado en salsa: Stukjes gekookte kip, gesneden avocado en een lepel verse salsa voor een smaakvolle en eiwitrijke lunch.

Heb je nood aan meer interessante (w)eetjes, volg ons dan zeker op Facebook of Instagram onder “Groepspraktijk Nadia Brans”.